Maintenance
1. What is the weekly/monthly/annual maintenance time requirement ?
The maintenance time required depends on the use of your Nordic bath. It therefore varies if you are a private individual or a professional. For this reason, we provide maintenance booklets to guide you in the use of our treatment systems.
2. How often should the water be changed ?
L’eau peut être conservée beaucoup plus longtemps que sur les systèmes de filtration classique. En effet, notre filtration à 1 micron couplée à notre système de traitement bactériologique unique à l’ozone et aux UVs permet de réaliser des vidanges beaucoup plus espacées : une vidange par mois peut suffire amplement, mais cela dépend de votre fréquence d’utilisation. Point important : si vous exploitez un bain de façon collective en tant qu’ERP, vous devez vous référer aux obligations de légales. Contactez votre Agence Régionale de Santé pour en savoir plus.
3. Can the water be reused for other purposes ?
Actually, the water can be recycled for other uses because it is healthy and natural water.
4. Do chemicals need to be used ?
Our primary system works without chemicals. We offer an automatic pH/chlorine control option for facilities that need to comply with the Public Access Building standards.
5. How does the after-sales service work in the event of a problem ?
We guarantee a continuous telephone service with our technician. If the hotline is not enough, we will come to you to solve a potential malfunction. We also offer a range of services that allow you to maintain your equipment in the best possible conditions.